Isa's uitwisselingsjaar in Albuquerque

Spring break Hawaii

Lieve allemaal,

Even een snelle update over de afgelopen week. Ik had eindelijk een weekje vakantie van school, wat betekende dat ik op een vliegtuig stapte voor een week in Hawaii met een groep andere exchange students in Amerika. Zaterdagochtend vroeg vertrok mijn vlucht naar LAX en vanaf daar vloog ik naar Honolulu waar ik een hele toffe week tegemoet ging.

Zaterdag 18/03/'17 Ik was de eerste van onze groep die aankwam, wat betekende dat ik ongeveer 2 moest wachten op 3 anderen voordat we in de taxi naar het hotel gingen. Ons hotel, Queen Kapiolana, was prachtig. Geweldig uitzicht op zee en de berg Diamond Head en ongeveer 3 minuten lopen naar het strand in Waikiki. Ik deelde mijn kamer met 3 andere meiden (Amanda van Zweden, Anni van Finland, Caroline van Denemarken) met wie ik het onwijs goed kon vinden dus dat scheelde. Zaterdag deden we niet zoveel, behalve rondlopen in Waikiki en wachten totdat iedereen aankwam. Omdat ik er zo vroeg was had ik eigenlijk een halve dag extra.

Zondag 19/03/'17 We begonnen onze dag met winkelen voor snacks voor de rest van de week en voor de eerste dag. We gingen naar Waimanalo Beach, Hawaii. Dit strand was uitgeroepen tot mooiste strand van de U.S, het was dus een prachtige dag. Onderweg naar het strand gingen stopte we bij een uitkijkpunt waar we gauw wat foto's konden maken voordat we naar het strand doorgingen. Ondanks dat iedereen veel zonnebrand gebruikte, waren veel mensen toch verbrandt. Onze groep doopten we om van ''Belo Hawaii 8B'' naar ''Lobster Fest.''

Maandag 20/03/'17 Vandaag begonnen we onze dag vroeg met snorkelen, bang om te verbranden begonnen we aan onze 3e fles zonnebrand. We zagen veel prachtige vissen waaronder de staats vis van Hawaii, de ''Humuhumukunukuapua.'' Na het snorkelen gingen we eten en toen hadden we wat vrije tijd om Waikiki te verkennen. Om 10 uur moesten we weer terug zijn in het hotel, en een half uur later weer veilig in je kamer.

Dinsdag 21/03/'17 Dinsdag gingen we varen op een Catamaran. Lekker weer, goeie muziek en geweldige mensen op een boot. Het recept voor een goeie ochtend. We zagen al gauw dolfijnen, die erg dichtbij de boot kwamen. Toen we van de boot mochten springen en gingen zwemmen in de zee, zagen we een zeeschildpad. We moesten op een klein afstandje blijven omdat ze kunnen bijten, maar hij kwam al gauw dichterbij. Erg leuke ervaring! Na de boot, sprongen we in de bus, voor een city tour. We bezochten een aantal van de Honolulu highlights zoals het enige kasteel in de hele United States. Na de citytour kregen we weer wat vrije tijd en daarna gingen we eten.

Woensdag 22/03/'17 Onze wekker ging vanmorgen om 5.55 am. We moesten ons gauw klaarmaken, wat niet makkelijk is als 4 meiden een badkamer moeten delen, er was al chaos in onze hotelkamer, maar door deze ochtend was het nog erger. We gingen surfen, wat moeilijker is dan het lijkt, maar wel heel vet is. Na een paar uur surfen, moesten we ons haasten naar het Polynesian Culture Center. Dit is een Centrum waar alle Polynesische eilanden (Hawaii, Tahiti, Tonga, Fiji en Samoa) worden gerepresenteerd doormiddel van shows en activiteiten. Samen met 4 van mijn beste vrienden in de groep lieten we allemaal een Airbrush tattoo lieten zetten van een schildpad.

Donderdag 23/03/'17 Vandaag was de grote dag dat we eindelijk naar Pearl Harbor. Dit was een van de grootste highlights van deze reis voor mij. Het was een erge intense plek om te zijn, en je kan het schip de SS Arizona nog in het water zien liggen. Ondanks dat er nog steeds olie van de boot afkomt is er een groot koraal in de buurt waardoor er veel vissen zwemmen. Het was een mooie plek om in te zijn en zeker een aanrader voor als je ooit in Hawaii bent.

Vrijdag 24/03/'17 Om half 7 ging onze wekker, en maakte we gauw onze weg naar het strand voor wat ochtend yoga met de groep. Ondanks de zand was het erg relaxend om daar te liggen en te luisteren naar de zee. Na de yoga hadden we tijd over en ik ging met een paar vrienden stand up peddle boarden. Dat is dat je op een groot surfbord staat en een beetje rondjes vaart op het water. Hierna moesten we gauw douchen en omkleden want het was alweer tijd om naar de Luau te gaan. Dan krijg je typisch Hawaiiaans eten en zijn er een aantal shows. Super leuk om te zien. Na de Luau, hadden we bustocht van een uur om weer terug te komen naar het hotel. Het was de laatste avond en de laatste bustocht...Dus de muziek ging hard aan. Het was erg gezellig. Terug in het hotel, verzamelde iedereen zich bij het zwembad, waar we nog een laatste avond doorbrachten zonder slaap. Iedereen werd erg emotioneel, en we kregen ongeveer 5 geluidsoverlast klachten van anderen gasten in het hotel.

Zaterdag 25/03/'17 En daar gingen we dan, terug naar waar iedereen ook vandaan kwam. Het is zo grappig dat onze groep zo close is geworden ondanks dat we elkaar pas een week kennen. Ik vloog gelukkig samen met 2 anderen exchange students naar LAX. We zaten met toeval alle 3 naast elkaar. Gedag zeggen op het vliegveld was waarschijnlijk iets van de moeilijkste dingen die ik ooit heb gedaan. Ik moest dan ook voor een half uur getroost worden in het vliegtuig bij de anderen twee. Na LAX had ik een korte tussenstop en daarna vloog ik door na Phoenix. Het plan was 4 uur wachten in Phoenix om dan gauw door te vliegen naar Albuquerque. Dit liep in de praktijk iets anders....Mijn terminal was very last minute verandert waardoor ik op ongeveer 5 minuten mijn vliegtuig miste. Het laatste vliegtuig van de avond. Hierdoor moest ik wachten op het volgende vliegtuig naar New Mexico dat de volgende ochtend vertrok om half 9, in de hoop dat ze een extra plekje hadden voor mij. Na 13 uur vast te zitten op Phoenix, en wakker te zijn geweest sinds vrijdagochtend, kon ik dan eindelijk naar huis. Thuis dook ik meteen in bed, melde me ziek voor maandag op school en sliep voor ongeveer 20 uur.


Reacties

Reacties

Mama

Lieve Isa, wat een geweldige week heb je erop zitten! Je hebt zoveel leuke activiteiten ondernomen.....super gewoon. En wat een prachtige foto's heb je gemaakt!
XXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!