Isa's uitwisselingsjaar in Albuquerque

10 maanden in Amerika

Lieve allemaal,

Ja hoor 10 maanden hier is eindelijk een feit! Tijd vliegt snel als je het naar je zin hebt zegt men, en voor het eerst heb ik dat op een nieuwer level beleeft. Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben heb ik precies nog 16 dagen, 13 uur en 49 minuten voordat mijn vlucht naar Nederland vertrekt. Niet dat ik aan het aftellen ben ofzo hoor! Ik wil onwijs graag naar huis, maar op hetzelfde moment is het ''bittersweet'' zoals de Amerikanen het hier noemen. Het is zo een gek idee om mijn hele leven dat ik in een maand heb opgebouwd moet achterlaten. Het zijn de kleinste dingetjes die ik ga missen: Breakfast burrito's van Blake's, moeten kiezen tussen groene en rode chile, dat er een drivethru is voor werkelijk alles, enzovoort enzovoort.

Het eerste afscheid is al geweest, Cristina, een van de Spaanse uitwisselingsstudenten heeft haar farewell al gehad en vertrekt morgenochtend terug naar Spanje. Woensdagochtend vertrekt Lilly, 5 juni vertrekt andere Cristina, 9 juni vertrekt Siiri en de 12e vertrek ik alweer. Afscheid nemen van elkaar is zo onwijs lastig, ook al wonen we allemaal in Europa, we zullen elkaar niet meer elke dag zien, samen winkelen of samen lunch pauze hebben op school.

Maar aan de andere kant heb ik ook onwijs veel zin om weer naar huis te komen, te beginnen met college, zomervakantie te vieren en natuurlijk weer herenigd te worden met al mijn vrienden en familie. Na bijna een jaar afstand te hebben genomen van het koude Nederland, heb ik gemerkt dat ook daar een heleboel kleine dingetjes zijn die ik heb gemist: Hagelslag in de ochtend, openbaar vervoer, overal heen te kunnen fietsen, enzovoort enzovoort.

Naast alle tranen van afscheid en het verzamelen en inpakken van spullen is er nog meer gebeurd hier in het zonnige Albuquerque. Josh is eindelijk afgestudeerd van de middelbare school en hij is bijna klaar om naar Albanië te vertrekken op zijn missie. Ook ik heb alweer mijn laatste schooldag op Volcano Vista High School gehad. Eindelijk niet meer om 6 uur op te meten staan in de ochtend. Halleluja! Het was wel heel verdrietig om gedag te zeggen tegen alles en de meeste mensen in de school. Verder is mijn host-family druk bezig om alles voor hun eigen vertrek klaar te maken, ze hebben al heel veel zin om naar D.C. te verhuizen. Ook met Hailie gaat het heel erg goed, ze gaat bijna trouwen, en heeft zelfs een nieuw hondje gekocht.

Verder gaat alles hier zijn gangetje, ik probeer zoveel mogelijk met iedereen at te spreken voordat ik weg ga, en ik kijk onwijs veel uit naar de familie trip naar Zions vlak voordat ik weg ga. Verder ben ik aan het passen en meten of alles in mijn koffer past om mee naar huis te nemen. Het weer hier wordt stukken beter elke dag, echt zomers gelukkig.

Ik spreek jullie gauw weer, via de blog en misschien wel weer in het echt!

Veel liefs!

Reacties

Reacties

mama en papa

Jouw tijd is omgevlogen, deze maanden. Maar van ons omgekropen.....we kunnen niet wachten tot de 13e!!!!! XXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!