Isa's uitwisselingsjaar in Albuquerque

De eerste schoolweek

Deze week was de eerste ''echte'' schoolweek. Mijn eerste schooldag was al op donderdag de 11e, maar de lessen begonnen afgelopen maandag pas echt. Ik heb 7 verschillende vakken:

  • Career academy
  • Newspaper
  • Media studies
  • Geology / Astronomy
  • English
  • U.S. History
  • Geometery

Mijn favoriete vakken tot nu toe zijn Newspaper en Media Studies. De Newspaper klas bestaat uit 8 leerlingen, en wij zijn verantwoordelijk voor de maandelijkse schoolkrant. In Media Studies bestuderen we de invloed van films en tv-series in het dagelijks leven, en hoe een film in elkaar wordt gezet.

De schooltijden zijn van 07.30 tot 14.30, tussendoor is er een half uur lunch pauze. Je kan of een lunch op school kopen (Vaak een burrito of een hamburger) of middageten van thuis meenemen. Na schooltijd zijn alle sporten en clubjes. Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste Cross Country training. Cross Country is hardlopen, maar dan lange afstanden. Ik heb elke dag na school 2 uur training en het doel is om aan het einde van het seizoen ongeveer 8 miles te kunnen hardlopen. Dit is ongeveer 12,6 kilometer.

Voor de eerste week van school had ik al redelijk wat huiswerk en zelfs mijn eerste toets, die ik foutloos maakte. Ik kan alles goed bijhouden op school, het helpt dat ik alles al een keer heb gehad op school natuurlijk.Het is vooral een gek gevoel om na een jaar van heel hard werken op een school te komen waar alles een stuk gemakkelijker gaat en waar het minder streng is.

Stevie gaat elke ochtend voor school nog naar Seminary. Dit is vanuit de kerk, en een aantal jongeren besturen dan de bijbel, en het mormoonse boek. Dit is van 6 tot 7 uur s’ochtends, dus dat sla ik geregeld over.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Hinkle's gegaan. Dit is een familie center, waar je kan mini golfen, laser gamen, paintballen en klimmen. We hadden het dus heel erg gezellig.Op zondag hangen we meestal een beetje rond, en kijken we wat netflix, niks bijzonders.

Tot nu toe heb ik het nog heel erg naar me zin en verlang ik totaal nog niet naar het regenachtige Nederland. Het enige wat op begint te raken is mijn geheime voorraad drop, dus dat is wel even slikken.

Lots of love

Reacties

Reacties

papa en mama

Wat doe je het goed Isa! Niet zo verkeerd elke dag trainen met zo'n schoollunch...;)

Je zus

Gierig! Deel jij je drop niet eens? Ik stuur wel weer nieuwe naar je op dan....wel delen hè hahaha
Ben super trots op je zussie! Ga zo door!

Maria

Wat mooi om te lezen, dat je al zo snel ingeburgerd bent. Wel vroeg op. Super dat je de stof goed aankan. Ben benieuwd hoe het je de komende weken vergaat als je een aantal weken ervaring hebt met het dagelijkse leven in de States. Liefs.

Mieke

Hey Isa,
Wat leuk om op deze manier te lezen hoe het je vergaat! Leuke uitstapjes, leuke vakken op school (wel vroeg beginnen!). Enne....mijn ervaring met drop in het buitenland is dat ze het meestal heel vies vinden dus....don't worry bij het 'uitdelen'!
Lieve groet
Mieke

Hanneke

Hoi isa

Ik lees mee! Regen hebben we hier niet.hoor! ????
Het is nog.mooi!
Benieuwd naar je volgende leuke blog!

Veel plezier en genietze!

Groetjes!

Hanneke

Die vraagtekens was een poppetje met tong haha :-P maar dat doet ie niet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!