Isa's uitwisselingsjaar in Albuquerque

En eindelijk weer thuis

Hallo iedereen,

Het is dan alweer zover, mijn laatste blog, ik ben eindelijk weer terug in Alkmaar.

Voordat ik weer terug ging naar Nederland had ik eerst nog een leuke vakantie met mijn host familie voor de boeg. We bezochten met zijn allen het natuurpark Zions, waar ik samen met Josh, Ethan, mijn host vader en een paar neefjes de ''Subway'' heb geklommen. Dit was onwijs gaaf, maar ik heb er wel bijna een zonnesteek aan opgelopen doordat ik 9 uur lang in 40 graden moest wandelen en klimmen. Het was het wel waard en het is waarschijnlijk het fysiek lastigste wat ik ooit heb gedaan. De dag erna hebben we met mijn hele familie een berg beklommen die wat makkelijker te doen is ''Angels landing'', mijn hoogtevrees werd hier wel op de proef gesteld, en de dag daarna gingen we gewoon chillen bij het hotel en het zwembad en s'avonds bezochten we een musical ''Newsies.''

Mijn reis naar huis liep heel erg goed, maar het begon natuurlijk onwijs lastig. Ik moest afscheid nemen van mijn host familie bij het vliegveld, daar werden wel even wat traantjes gelaten hoor, maar daarna werd het wel spannend toen mijn koffer gewogen werd, maar gelukkig zat ik onder het gewicht dus hoefde ik niet extra bij te betalen. Mijn eerste vlucht van Albuquerque naar Houston was al meteen bijna een uur vertraagd, maar gelukkig had ik nog genoeg tijd om mijn vliegtuig naar Amsterdam te halen. Heel wat uren, en veel slapen in het vliegtuig later kwam ik eindelijk weer aan in Nederland. Hier stond mijn welkomstcomité al op mij te wachten. Samen met mijn zus hadden mijn ouders al veel voorbereidingen getroffen, ze hadden een spandoek gemaakt, en zelfs Mayla meegenomen. En nu ben ik alweer ruim 2 weken thuis. Josh is ook al begonnen met zijn missie en mijn host familie vertrekt bijna naar Washington D.C. Er gebeurt dus al een heleboel in een korte periode. Ik ben heel erg blij om weer thuis te zijn en iedereen weer te zien, maar het voelt wel heel gek. Ik heb nog het idee dat ik in 2 werelden leef en ik moet onwijs wennen. Ik heb last van een grotere cultuurshock dan ik had verwacht, maar dat komt met de tijd vanzelf allemaal weer goed. Ik geniet nu nog van de zomer en dan begin ik in September bij de HVA aan de HBO studie Engels docent, waar ik onwijs veel zin in heb. Ik wil iedereen bedanken die mij heeft geholpen die mijn jaar werkelijkheid te maken en mij onwijs hebben gesteund.

Veel liefs,

Isa

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!