Isa's uitwisselingsjaar in Albuquerque

5 Maanden in Amerika

Lieve iedereen,

december is voorbij gevlogen en ik kan niet geloven dat het al januari is. 2017 is officieel begonnen! De afgelopen maand was onwijs leuk. Het begon natuurlijk allemaal met mijn verjaardag op 1 december, ja ik ben nu eindelijk echt 18. Ik wil iedereen onwijs bedanken voor hun lieve verjaardagswensen! En een paar weken daarna hadden we natuurlijk eindelijk kerstvakantie, waar ik echt wel even aantoe was.

Deze vakantie heb ik heel veel gedaan: ik heb heerlijk geskied met mijn host-family in Wolfcreek voor een paar dagen,waar de meeste sneeuw in Colorado valt. En we hebben de Polar Express in Durango bezocht, die indentiek was aan de film en daarmee hebben we de kerstman op de noordpool bezocht. Maar het leukste van de afgelopen twee weken was toch wel dat Hailie, mijn oudste host-zus, thuis kwam van college. Net zoals mij is zij helemaal gek van Harry Potter dus kunnen we het heel goed vinden met elkaar. Wat onwijs leuk was en bijzonder was dat Hailie haar vriend haar ten huwelijk vroeg op kerstavond bij de grote kerstboom downtown. Het was heel erg speciaal om daar bij te kunnen zijn. Kerst was heel erg leuk om op de Amerikaanse manier mee te maken, wat dus inhoud dat er veel cadeautjes zijn, omdat ze hier natuurlijk geen Sinterklaas vieren. En verder bestond de dag uit onwijs lekker eten.

Mijn gastgezin is mormoons, wat inhoud dat ze geloven in de bijbel, en het book of mormon. (Een herschreven versie van de bijbel.) Heel veel jongeren binnen dit geloof gaan na de middelbare school op wat ze noemen een missie. Dan wordt je ergens heen gestuurd voor een lange tijd, voor jongens 2 jaar en voor meiden 18 maanden, en dat probeer je zoveel mogelijk het geloof te verspreiden. Op dit moment zijn er twee meiden, die al bijna klaar zijn met hun missie hier, en zij hebben een paar mensen uit onze buurt bekeerd. Bij een bekering hoort ook een doping, waar ik ook bij mocht zijn. Ondanks dat ik niet gelovig ben was dit nog steeds onwijs bijzonder om te zien.

New years bracht ik voornamelijk met Hailie en haar vrienden door. We hielden een nerf war bij ons thuis, en gingen lekker uiteten. In New Mexico wordt nieuw jaars niet zo groots gevierd met vuurwerk of zo iets, want om 12 uur was het akelig stil. Een beetje saai dus.

Zondag 1 januari hebben we doorgebracht in een Womens' shelter, waar we avondeten gingen koken. Mijn kookkunsten werden op de proef gesteld toen ik zo een 90 brownies moest bakken, heel veel werk maar het was heel fijn om iets voor het goede doel te kunnen doen. Na de brownies dook ik de voorraad kast in om alles te organiseren omdat het een onwijze puinhoop was.

Verder bestond de vakantie uit heel veel chocola eten, lekker lang uitslapen, onwijs veel kerstfilms kijken en uren lang niks doen en af en toe mis ik het koude Nederland wel een heel klein beetje hoor, maar lang niet genoeg om hier weg te gaan. Helaas begint school morgen weer en dan duurt het weer een paar maanden voordat we weer vakantie hebben helaas.

Liefs!

Reacties

Reacties

papa en mama

Hoi Isa, ontzettend leuk om weer wat te lezen van je avonturen in New Mexico. Je boft maar met je host family. veel liefs en blijf genieten.

Marianne

Hoi Isa,
Leuk weer wat van je te lezen. Dat je , je vermaakt is wel duidelijk, maar dat je kan onthouden wat je allemaal gedaan hebt vind ik ook al knap.
Fijn dat je het zo'n energieke fam hebt getroffen.
Veel plezier nog maar.
Liefs uit almere.

Daphne Zijlstra

Leuk Isa om van af nu (en ik kon het niet laten om eerdere berichten ook meteen te lezen) te lezen, hoe je het in Amerika hebt. Wat een gave tijd maak jij mee en wat vind ik je een ongelofelijke sterke, dappere meid. Geniet en ik kijk weer uit naar je volgend verhaal. Ondertussen houd ik je moeder in het oog ;-)!
Hartelijke groet,
Daphne.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!